Love, #ESACC14 - Part Four

Assalamualaikum and Hi

(Sambungan cerita ekeke)

KENANGAN YANG PALING DIRINDUKAN {untuk diri aku sendiri and mungkin untuk kita semua}

1. Masa budak kelas datang rumah. 

Okay ini di carta nombor satu lewl tak de lah semua kalau boleh nombor satu. Tapi susah nak sumbat dekat nombor satu ni kang berpinar bijik mata masing masing. Semua isi letak dekat nombor yang sama ekeke. Time ni mula mula nak ajak gethering together gether. Nak buat BBQ lah kiranya. Sebab kata nak last meeting lah nak last lepak apa semua lah kan, then gegurls ni ingat nak gegurls je tapi tengok macam tak ramai. 

So decide takpe lah. Geng lelaki pun join jela sekali. Sekali amik ko. Sampai malam. Huaaaa sweeetnya masing masing. Dah diorang datang. Main bakar bakar bersama pulak tu. Lepastu diorang memang happenig gila lah kan. Mak ayah aku takde dekat rumah. So memang masa tu habis digunakan dari petang saaaaaaaaaaaaaaaaampai malam. Almaklumlah, time tu puasa. 

So, kita semua ni kena tunggu berbuka baru boleh makan. Diorang main bakar bakar, haish penat aku weh hidu bapak wangi. Munirah pula yang buat sauce untuk bbq. Kerja dia lah marinate benda benda tu. Akashah cerita nak marinate, dia nak datang. Acah. Tapi tak datang pun hahahaha jk kashah. Then tengok movie and part paling best, berborak bergelak time diorang semua nak balik. Huwaaa rindu nyaa. Time Na overnight dkt rumah, padahal esok tu sekolah. Kau rasa apa weh? Buat buka puasa time esok tu sekolah. Tak ke rasa macam tengah cari gaduh? Hahaha okay jangan cerita lelebih menangis karang. Oh ya yang paling best, esok tu ramai tak datang. Dan kebanyakkannya, yang tak datang tu adalah orang yang datang rumah aku semalam HAHAHAHAHA. 

2. Time Trial SPM

Sumpah part ni memang kelakor gila babasss. Cerita dia macamni. Kitaorang dah berdebor debor lah ni nak amik trial. Yelah, dah trial maksudnya dah nak dekat dengan SPM, ye dok? Nak dijadikan cerita, time tu exam Prinsip Perakauanan dan time tu kebetulan guru kelas aku ni cikgu Prinsip Perakaunan. Beliau ditugaskan untuk menjaga kira jadi macam pengawas time exam tu lah. Aku punya lah gabra and gelabah. Aku pun jawab soalan mana yang aku tau je. Tak tau aku bantai ataupun aku abaikan. Lepastu aku pun tidur. Tah macam mana terbuka pulak mata time tengah nak habis masa tu. Kebetulan dalam kelas tu, dah kebetulan satu kelas tu muat muat untuk satu kelas aku. So takde lah rasa macam separuh kesebelah separuh kesini. Tiba tiba cukup satu kelas. Jadi nak tidur apa semua selamba jer. Kalau lain kelas tadi, memang cover lah. Malu kot crush nampak. Habis jatuh market. Hahahaha. 

Okay sambung, nak dijadikan cerita, Izzat tiba tiba baca surah yaasin. Well time tu dah 5 minit ke 10 minit terakhir. Hahaha dia baca yaasin dan time tu memang serius dua orang pengawas yang jaga tu memang marah. Tapi dia buat derk je. Time dah habis masa, mula lah dia baca dekat Jepon. Jepon time tu tidur. Masing masing mula membahan. Aduh rasa rindu gilaaaa nak ulang balik time ni. Huwaaaaa

3. Time Photoshoot Kelas

Part ni pun best. Okay, the idea was mine. Atas persetujuan others lah. Because diorang tak boleh nak decide. Tergantung kepada photographer lah. Kebetulan i was the editor, so full set kan. Jadi a months before tu aku terdetik nak buat semua baju hitam, pakai baju kelas. Kalau gaya semua sama. Tapi tempat je berbeza. Because tempat sama, gaya berbeza its just too mainstream. Hahaha so ubah. Then aku pun buat lah. Aku tanya sorang dua. Then aku tanya semua. Akhirnya satu kelas setuju. Walaupun diorang consider, nanti aku yang penat sebab kejap ke sana. Kejap kesini. Well, I tak kesah. Yang penting berjaya dan cantik. I will do anything hahaha cito eh. 

So ceritanya, ada lah yang nak amik gambar dekat 'pagar maut', dekat pejabat, dekat makmal. Omg time tu semua orang memang supportive habis. Aku rinduuuuu. Masing masing memang best gila. Tapi kurang best aku amik gambar dak lelaki. Yang dak perempuan pergi amik gambar reramai. Ah tak apa lah. Tapi yang penting memang best. And al hasilnya memang LAWA! Argh geramnya. Suka mak, nak! 

No comments:

Post a Comment