Yey Dah Nak Raya

Assalamualaikum and Hi

Nampak tak bukan main semangat aku nak raya. Hahaha okay tahun ni baju raya I warna biruuu. Okay. Takde siapa kesah pun kan. Bukan main sebok nak cerita dekat orang. Takde yang heran lah jah. 

Okay nak jadi cerita, raya dah nak dekat. Dan aku takde pulak siapkan barang barang untuk raya. Just like other people, pakat balik kampung, pakat kemas rumah tukar langsir tukar cadar tukar karpet. Maksud aku, setiap bulan aku tukar cadar, tukar carpet, balik kampung, tuakr langsir so macam dah perkara rutin and I cant see any special with that. 

Baju raya j warna biru. Tie dye kau tau. Kemain sengaja nak meletop di hari raya. Hahahah tudiaa. Yela. Macam tak kenal aku, manusia paling pentinggkan fesyen kan. Takleh bla lagi, nanti masa hari RIMUP di sekolah, haa mula ah semua tunjuk baju en. 

Masa aku form two, ada lah aku pakai baju sekali sarung, dari tudung ke baju ke kain. Hanya perlu pakai inner je kan, okay tu unik. Semua mata memandang. Tahun kedua, aku pakai gaun kemain panjang. Sekali jalan kena tiup angin haaaaaaa gojes gila nak mati kau tauuu. Hahahah gojes sangat. Sekali tersangkut kaun dengan high heels tu baru tau apa gojes tu. Tapi time tu memang lawak ah tudung aku. Aku beli baju lupa nak fikirkan tudung hahah sehari sebelum tu macam macam aku fikir tapi semua tak jadi. Al maklumlah, biasa beli baju je. Tahun ketiga aku pakai memang simple gila. 

Aku pakai baju raya baju kurung. For your information, aku hanya ada satu ni je baju kurung yang aku ada sepanjang aku berusia belasan tahun. Jangan tak percaya. Im good and I know it. Dan baju kurung th colour biru tua. Omg lawa gila memang lawa, corak tu corak johor like that ah. Dia memang lawa ah. Tapi tudung tak match. Seperti biasa tudung memang selalu dengki dengan aku. Masa dekat rumah kemain lawa dia. Bulat je. Sampai sekolah habis semua terburai. Memang tudung biasa centu. Nanti dekat sekolah mula lah tandas perempuan penuh dengan bebudak nak makeup semua. Hahahaha. 

Tahun ni aku pakai baju biru jugak. Ada satu soalan budak tanya, "weh tahun lepas kau dtg program RIMUP?" Aku pun jawab "datang. I never miss." Pastu dia bertanya lagi "kau pakai baju apa? Tak nampak baju pelik pelik pun tahun lepas?" Aku jawab "tahun lepas aku normal sikit. Pakai baju kurung je. My first baju kurung ever." Dan dia terkejut. Okay. Hahahaha i memangs entiasa unique ye. Kalau kau tengok ada budak pendek dekat sekolah tu pakai baju selain dari baju kurung yang sentiasa dipakai oleh bebudak lain, itu adalah saya. Saya takde baju kurung. Ada pun sehelai je. So saya tak bangga untuk pakai banyak kali. Hahahaha

Amboi nyah kemain kwajak ayat yeee. Tapi serius, I tak suka pakai baju kurung apatah lagi sama dengan bebudak lain. Saya sentiasa paling unique. Terima kasih. Ahahahah. So tahun ni, baju raya saya warna biru. Awak punya warna apa? Agak agak saya punya pelik tak ya? 

No comments:

Post a Comment